להיות בריאה גם בפורים? אפשר!

בכל שנה אלה שרוצים לשמור על הבריאות, מחפשים מתכון לאוזני המן פרווה, עם שמן, ללא מרגרינה.

זה קצת מוזר מצד אחד, לחפש דווקא בחגים לשמור על משקל כשהחגים תובעים מאיתנו מאמצים מרובי קלוריות.

מצות זה משמין וגם סופגניות, כאילו דה…. ובכל זאת אם יש מקום שבאמת אפשר לשמור על היחס הטוב לבריאות זה דווקא בפורים. מי לא תשמח לקבל ממך משלוח מנות עם סלט בריא? גרנולה ביתית? קרקרים טעימים? אבל יש כאלה שעבורן מסורת זו מסורת. ובכל זאת אפשר להחליף חמאה בשמן וקבל מאפה הרבה יותר בריא.

לבקשת דקלה , הנה מתכון כייפי וקל מאוד להכנה.

אנחנו מילאנו ב2 מילויים: האחד, שוקולד צ'יפס של אופנהיימר

השני, קרם נוגט עם ברס של אגוזי לוז. (למי שנשמע סינית  להעתיק וללכת לחנות אפיה, זה פשוט מעדן.) אפשר למלא בריבה, תמרים ובכל העולה על רוחכם…

השתמשנו בכוס שתיה חמה מזכוכית כדי לקרוץ עיגולים ויצאו לנו בערך 60+ אזני המן נהדרות.

עוד 2 הערות לפני שניגש לעניין:

1 כדאי לקרר את האזניים המוכנות לאפיה במקרר כחצי שעה לפני הכנסתן לתנור.

2. משך האפיה כרבע שעה , ממש לא לחכות שיהיו מוזהבות אלה רק התחלה של הזהבה, ולהוציא. ככה נשארת הפריכות.

אז הנה המתכון:

4 כוסות קמח,

כוס וחצי סוכר

שקית אבקת אפיה

2 ביצים גדולות

4 כפות מים או מיץ תפוזים

3/4 כוס שמן

מערבבים הכל לבצק.

מרדדים כל פעם חלק קטן, קורצים עיגולים וממלאים.

אלה אזניים בגודל בינוני, כך שמספיק 4-5 שוקולד צ'יפים

או רבע כפית ממרח נוגט וממש מעט ברס מעל זה.

כאמור, לא להתפתות לתת להן להזהיב ממש . כשהן רק מתחילות, להוציא ולקרר על רשת.

ואל תשאלו אותי על מלית פרג…

לא אוהבת!

תכלס' חשבתי שגם בצק הסמבוסק המופלא הזה יכול מאוד להתאים למי שרוצה עוגיה רכה במרקם של בצק שמרים.

כבר הכנתי איתו גלילות תמרים ויצא 10!

אהבתם? אשמח לשיתופים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email