בת חורין או שפחת המטבח?

נקיון

אני מבשלת כל השנה, אני מבשלת לשבת. אני במטבח, לפני פסח. מכשירה את המטבח. (אני לא לבד למזלי הטוב, יש לי צוות משפחתי מיומן ששותף להכנות.) כשהמטבח סוף סוף מוכשר, אני מתחילה לבשל לחג. לאורך כל החג אני מוצאת את עצמי מבשלת וחולמת על המן במדבר. לפתוח את הדלת ולמצוא את המן החלקלק, מנצנץ מטל, מחכה שאפנטז עליו את ארוחות השף הכי מפוארות וייתן לי להרגיש בו את כל הטעמים והמרקמים שנפשי מבקשת.

אבל המן נשאר במדבר (יחד עם המכבסה האוטומטית של ענני הכבוד) ואנו חוגגים את עצם היציאה מעבדות לחרות. אני מוצאת את עצמי מנסה לשמור על חרותי בכל מחיר ולא להפוך לשפחה של הכנת המאכלים. 

גם בימי החמץ הרגילים, המטבח ואני ביחסים מתעתעים. הייתי רוצה פעם אחת לבשל ארוחה שתהיה טעימה ושכולם יאכלו. לא יקרה. 2 מבנותי צמחוניות, 2 מבני קרניבורים רציניים (אם אין בשרי אין באמת למה לקום בשבת). הקטן צליאקי, ובעלי ואני מנסים לאכול יותר בריא. בקיצור, מנסה לנווט בין ההעדפות והתפריטים של כולם. לפעמים אני מבשלת בחשק רב ולפעמים אני לא יכולה להסתכל על המטבח יותר. 

מתי הכי כייף לי במטבח? כשאני מנסה משהו חדש או משחזרת טעמי ילדות, כשאני יצירתית ומרגישה שאני יכולה ליצור מאכלים שמחים ומשמחים מכל המרכיבים הצבעוניים שעומדים לרשותי. 

מתי אני לא יכולה לסבול את הבישול? כשאני צריכה, חייבת. האמת שזה ככה לא רק לגבי בישול אלא לגבי כל דבר בחיים, אצלי לפחות. כשאני צריכה או חייבת, מפלס המוטיבציה והכייף יורד פלאים.

רגע רגע תעצרו הכל: גיליתי את מפתח הקסם שלי!

מפתח הקסם שלי הוא לבחור במה שמשמח אותי, האמת, שאם אשנה אפילו מעט את זווית הראיה, אוכל לגלות את מה שמאיר ומעיר אותי, אפילו בתוך הצריכה וחייבת.

אני יכולה לבחור לראות את הבישולים כמו יום ארוך ויצירתי במאסטר שף, בו אני המועמדת שרוצה לבשל באהבה תחת לחץ של השעון המתקתק, ולבשל אוכל שישאיר זכרונות ונעימות לשנים הבאות.

אני בוחרת לבשל לפני החג, תוך כדי חול המועד, ואפילו לפעמים ביום טוב, אבל רק מתוך אהבה, ולגייס את כל הסקרנות והיצירתיות שבי יחד עם חברינו גוגל הנאמן, והמתכונים הקלים שליקטתי לאורך השנים, באתר שלי. 

המפתח הנוסף הוא, שגם אם לרגע או לכמה שעות שכחתי לבחור בשמחה וביצירתיות, אני יכולה תמיד לחזור אל מפתח הקסם שלי. הזר הפרחוני של בת החורין תמיד ימתין לי שאחבוש אותו על ראשי.

לא רק בבישולים, בכל אתגר בחיים, שווה להשתמש במפתח הזה, לא?

 אולי גם את תהיי השנה בת חורין, אישה מלאת חרות ואהבה?

עוד באותו נושא:

כיף לשתף