שלוק של אומץ

מאיפה יש לך אומץ ככה לעזוב את העבודה?

ובסדנאות שלך, איך את עושה את זה? פשוט צוחקת בקול רם? את לא מתפדחת?

איך היה לך אומץ לצבוע את השיער כולו בורוד? (וקצת כחול)

היום אני אמיצה, רק בגלל שבכל יום אני שותה שלוק קטן של אומץ.

בכיתה ב' כשגרתי במרכז קליטה, לקחתי שלוק אומץ כשהחבר'ה של בני עקיבא הופיעו ושאלו מי רוצה לעלות לבמה. עם הפיג'מת וונזי שעליה חצאית עליתי. אז הייתי קטנה מדי להתפדח עד עומקי נשמתי ובעיקר נהנתי להיות עם החברה' בכחול לבן שייחסתי להם כוחות על. 

מסלול החיים שלי הוביל אותי להיות יוצאת דופן, מה שהצריך מנה גדושה של אומץ. 

הייתי הילדה היחידה בכיתה ב' בחוג אמנות למבוגרים. 

בת לחוזרים בתשובה, בבית יעקב באר שבע.

ישראלית יחידה בלימודים בארה'ב. 

הסטודנטית הדתיה היחידה במסלול אומנות, באוניברסיטת חיפה, ובעוד מבחר קורסים שלמדתי לאורך החיים. אחר כך זה כבר הפך להיות המתנחלת והדתיה היחידה…🤣

עצם השונות שלי דרשה ממני את האומץ הבסיסי, של להיות אני. לעמוד עם כל מה ומי שאני בשאלות של אנשים, ולפעמים בחקירות ובסטיגמות. האומץ פתח אותי להכיר את האנשים שפגשתי יותר לעומק, ולקלף מעצמי את הסטיגמות שלי עליהם. 

עשיתי לי הרגל, לתרגל אומץ במנות קטנות. האומץ לא מניס את הפחד. האומץ והפחד באים יחד. אין הצגה אחת שלא התרגשתי לפניה מאחורי הקלעים, אין סדנה שבה אני לא שואלת את עצמי איך יהיה. ובכל זאת, ההרגל של האומץ מביא אותי להזדמנויות חדשות. 

בזכות המנות הקטנות של האומץ הגעתי לכל מיני מקומות. הייתי דוגמנית, נבחנתי לתוכנית בטלויזיה, השתתפתי בסדנאות ובעיקר, נהנתי והעמקתי וקיבלתי הזדמנויות להכיר אנשים ומצבים חדשים.  

אז איך אני מתרגלת אומץ?

המון פעמים, כששואלים מי מתנדבת? היד שלי עולה כבר מאליה, אפילו שיש בי ביישנית שמשקשקת והלב שלי דופק. התרגלתי להתנדב לדבר ראשונה, לשתף, והאומץ לא מפחית את הפחד, הוא פשוט נמצא לצידו. 

בזמן האחרון, מרוב שהתרגלתי לקפוץ בראש, אני כבר מתרגלת את האומץ לשתוק. לתת ללב לפרפר יותר זמן, ולדבר אחרונה…

אולי גם לך בא לתרגל אומץ? זה יכול להיות הצעד הכי קטן, כמו לזמזם לעצמך ברחוב, או להגיד משהו שרצית במקום לשתוק. ואפשר פשוט לבחור משהו קטן, שרק עבורך מבטא אומץ. ואף אחד אחר לא יודע שגייסת את האומץ לעשות את זה. בכל מקרה, כשלוקחים שלוקים של אומץ תופעת הלוואי היא סיפוק וביטחון עצמי. 

אז איזה אומץ בחרת לתרגל?

עוד באותו נושא:

כיף לשתף