שני שיעורים לחיים ב30 שח

שיעור ראשון:

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל תאמין שיכולים לתקן.

מעשה בזוג כפכפים לחורף, שקניתי לפני כשנתיים. מאוד אהבתי אותן, את הצבע שלהן, (אדום) ובעיקר את הנוחות. הן לא הפסיקו להיות נוחות , אך הצבע שלהן דהה לבלי הכר וסימני מים מן הגשמים הותירו את החזית שלהן עכורה במיוחד.

החלטתי, שאזרוק אותן לזבל, ואפנה מקום בחיי לכפכפים חדשות.

בתי, שראתה את הכפכפים מיועדות לזבל אימצה אותן. " הן כל כך נוחות, אמא, אל תזרקי אותן. אני אשתמש בהן ככה." לא הועילו טענותיי שאי אפשר להסתכל עליהן, הן הפכו להיות הכפכפים לשטיפת הרצפה. יום אחד כשביקרתי אצל הסנדלר יהודה שברחוב יפו, הבריק לי רעיון ושאלתי אותו אם הוא יכול לחדש לי את הצבע של הכפכפים. הוא הצביע, ואני  הרמתי עיני למעלה, וראיתי מדף מלא צבעים. שאלתי אותו על הצבעים ויהודה סיפר לי שאפשר בהחלט לצבוע לבד, בבית. וכמה זה עולה? שאלתי.

30 ₪, ענה יהודה הסנדלר.

 בחרתי בגוון אדום עמוק שילמתי ולקחתי הביתה.

 צבעתי את הכפכפים ב3 שכבות מהצבע החדש וראה זה פלא, הן נראות כמו חדשות והרבה יותר מוצלחות ממה שהיו אפילו כשקניתי אותן!את הסנדלים האדומות שלי גם חידשתי קצת באותו הצבע, (להן הספיקה שכבה אחת) וכולי שמחה.

קודם כל על האפשרות לחדש ולהתחדש ב30 ₪ בלבד.

דבר נוסף חסכתי סכום נכבד של כפכפים חדשות, והישנות עדיין נוחות להפליא.

אבל בעומק העניין יש ביכולת האנושית שלנו לתקן המון תקווה וטוב. ביהדות, אפשר לתקן אפילו אחרי המוות. ר' מאיר עזר לרבו אלישע בן אבויה לתקן את נשמתו אחרי שזה נפטר מן העולם. כל מעשה טוב וכל דבר תורה שנעשים בעולם ע"י  אנשים הקשורים לנפטר, מעלים את נשמתו ומוסיפים לתיקונו. ואם אחרי המוות כך, על אחת כמה וכמה בעודנו בחיים.

 לבקש סליחה כשצריך, לדעת שתמיד אפשר לשנות ולתקן, זוהי מהותה של המתנה שניתנה לנו כבני אדם.

לא רק ביחסים עם אחרים, אלא גם כלפי עצמינו. אם סטינו קצת מהמסלול שלנו, דהה בנו משהו משמחת החיים הטבעית, התבלבלנו או נפלנו, תמיד תמיד אפשר לתקן.

שיעור שני:

אף הוא שיעור לחיים שנלמד במחיר 30 ש"ח.

כשרציתי לחדש את הנעליים החומות שלי הלכתי ליהודה הסנדלר, שילמתי 30 ש"ח וקניתי צבע.

בחרתי את הצבע לפי המדבקה שעל הקופסא.

כשהגעתי הביתה התברר לי שאין קשר בין המדבקה מחוץ לקופסא לבין הצבע שקיבלתי. על זה כבר אמרו חז"ל : אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו. הפסדתי 30 ש"ח, הרווחתי שיעור! תמיד כדאי לבדוק את הצבע האמיתי ולא לשפוט לפי האריזה.

לכל מי שרוצה לדעת איך זה נגמר: הנעליים החומות הלכו לעולמן בהונגריה וברוך ה' יש עכשיו חדשות. נו, הכל לטובה!

 

 

עוד באותו נושא:

כיף לשתף